Pytania i odpowiedzi
Jak skorzystać z bezpłatnej opieki zdrowotnej w Centrum Medycznym OSASUNA?
I. Jeżeli jesteś uchodźcą z Ukrainy, to znaczy przekroczyłeś granice ukraińsko polską po 24 lutym 2022 rok.
Wystarczy zatelefonować nr tel. +48 61 6585330, zostaniesz umówiony na telewizytę z lekarzem (w języku: ukraińskim, rosyjskim, angielskim, polskim).
Jeżeli będziesz potrzebował: receptę na lek, skierowanie do lekarza specjalisty lub szpitala czy zwolnienie lekarskie. Otrzymasz bezpłatnie, smsem na telefon.
II. Jeżeli pracujesz w Polsce (masz odprowadzane składki ubezpieczenia zdrowotnego) to zachęcamy do zapisania się do Centrum Medycznego OSASUNA ONLINE.
Poprzez naszą stronę internetową https://osasuna.pl/2022/07/15/zloz-deklaracje-do-lekarza-poz/
Trzeci sposób:
Poprzez Internetowe Konto Pacjenta wchodząc na https://osasuna.pl/
1. Wejdź na
2. Zaloguj się na swoje Internetowe Konto Pacjenta
3. Wejść w „Moje konto”
4. na dole strony, pod śródtytułem „Twoja Podstawowa Opieka Zdrowotna (POZ)”, znaleźć właściwą pozycję i kliknąć „Wypełnij deklarację”
5. wypełnij
Podpisz deklarację:
Po weryfikacji wniosku zostaniesz naszym pacjentem, Osasuna zatelefonuje do Ciebie w celu potwierdzenia danych.
Wizyta u lekarza rodzinnego w ramach NFZ jest bezpłatna.
Tak, nasi lekarze mówią biegle w języku ukraińskim.
Termin wizyty zależy od dostępności lekarza. Aby uzyskać precyzyjne informacje prosimy zarejestrować się przez stronę internetową lub skontaktować telefonicznie z recepcją. Najczęściej jest to ten sam dzień w którym kontaktujecie się z naszą przychodnią.
Można to zrobić przez system rezerwacji online na stronie placówki lub telefonicznie.
Jeżeli lekarz pierwszego kontaktu, po przeanalizowaniu Twojej sytuacji zdrowotnej uzna, że wystawienie zaświadczenia o przeciwwskazaniu do używania pasów bezpieczeństwa jest medycznie uzasadnione, wówczas takie zaświadczenie zostanie Ci wystawione.
Jeśli wystawienie zwolnienia lekarskiego (L4) jest medycznie uzasadnione, to tak.
Oczywiście, współcześnie wystawiane są tylko recepty elektroniczne.
Recepta musi być zrealizowana maksymalnie 30 dni od wystawienia.
Jest to wiadomość SMS, która zawiera 4-cyfrowy kod. Aby zrealizować receptę wystarczy, że udasz się do dowolnej apteki i przedstawisz ten kod wraz z numerem PESEL.
Nasi specjaliści udzielają porad medycznych w 4 językach. Aktualnie konsultujemy w języku ukraińskim, angielskim, rosyjskim i polskim.